Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,246   -0,764   (-15,25%) Dagrange 4,246 - 4,714 1.030.493   Gem. (3M) 210,1K

TomTom Augustus 2024

729 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 37 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Regenboog33 28 augustus 2024 11:03
    Volledige controle van de koers, jazeker. Niet voor niets dat we in korte tijd van € 7,50 naar € 5.- zijn gegaan. Twee keer flink naar beneden gegaan maar door de outlook er volledig uit te halen bestaat er geen bodem meer voor TT, kan net zo goed in de komende maanden naar de € 3.- gaan. Dus terug naar € 7,50?? Als je in sprookjes gelooft kan je beter naar de Efteling gaan ;-)

    Zit zelf ook met megaverlies en ik had dit koersverloop ook absoluut niet verwacht :-(
  2. forum rang 6 ketchup 28 augustus 2024 11:06
    quote:

    JustRevisited schreef op 28 augustus 2024 09:37:

    Pwijsneus/WB

    In Q1 werd aangegeven dat in elk geval Volkswagen een groter contract is dan Renault.

    Timing kan inderdaad schuiven en is vervelend maar niet een fundamenteel probleem. Het is een kortetermijn hobbel.

    Een ‘spindoctor’ verdraait dingen. Ik stel gewoon feiten.
    er is maar één feit: en dat is dat TT al jaren achter elkaar beurswaarde verdampt, de rest is tot nu toe één grote mindfuck door dit bestuur van lip-service om zichzelf te bedienen/belonen zonder daar financiële prestaties ( winst en groei) voor cijfers te laten meewegen

    aangezien de meeste hier, naar ik mag aannemen, daadwerkelijk aandeelhouder zijn in het bedrijf en niet enkel hier zitten voor het promoten van TT, zijn dit soort verhalen zo langzamerhand niet meer aan te horen

    Er moet een revolte komen binnen dit bedrijf van een paar aandeelhouders met een aanmerkelijk belang die de gang van zaken bij TT kunnen doen keren , anders blijft dit gewoon een bedrijf dat leegbloed aan de beurs

    ook ik zit thans in de wachtkamer en hoop op verandering ( met nadruk op hoop ) , maar ben wel aandeelhouder en erger me daarom helemaal kapot aan dit stelletje incompetente uitvoerders, die bij elk ander beursgenoteerd bedrijf met zo'n track-record voor wanprestatie om aandeelhouderswaarde te creëren allang aan de kant waren gezet
  3. forum rang 6 marique 28 augustus 2024 11:12
    Op dit forum maakt men zich al jaren druk over het belang en het interpreteren van gegevens als orderbook, operational revenue, deferred revenu, ifrs revenu. De laatste jaren is daar ook nog de niet bestaande FCF bijgekomen. Er zijn meer bedrijven waarbij die gegevens een rol spelen maar kijk je op betreffende forums dan wordt daar slechts sporadisch aandacht aan geschonken. Waarom toch die fascinatie daarvoor op het TT forum?

    Eigenlijk gaat het voor beleggers/aandeelhouders maar om één ding: structurele omzetgroei. Want daaruit volgt al het andere lekkers. Helaas is groei onvoorspelbaar omdat bedrijven opereren in een steeds weer veranderende markt. Dat betekent voor elk bedrijf voortdurend aanpassen, omschakelen en soms volledig nieuwe wegen bewandelen. Bij TT weten ze er alles van en eigenlijk is het een prestatie dat het bedrijf nog bestaat.
  4. forum rang 6 Op en Neer 28 augustus 2024 11:45
    quote:

    marique schreef op 28 augustus 2024 11:12:

    Op dit forum maakt men zich al jaren druk over het belang en het interpreteren van gegevens als orderbook, operational revenue, deferred revenu, ifrs revenu. De laatste jaren is daar ook nog de niet bestaande FCF bijgekomen. Er zijn meer bedrijven waarbij die gegevens een rol spelen maar kijk je op betreffende forums dan wordt daar slechts sporadisch aandacht aan geschonken. Waarom toch die fascinatie daarvoor op het TT forum?

    Eigenlijk gaat het voor beleggers/aandeelhouders maar om één ding: structurele omzetgroei. Want daaruit volgt al het andere lekkers. Helaas is groei onvoorspelbaar omdat bedrijven opereren in een steeds weer veranderende markt. Dat betekent voor elk bedrijf voortdurend aanpassen, omschakelen en soms volledig nieuwe wegen bewandelen. Bij TT weten ze er alles van en eigenlijk is het een prestatie dat het bedrijf nog bestaat.
    Veranderingen geldt inderdaad voor alle bedrijven. De groei zal met name komen van de AI sector en de andere sectoren zullen in gaan leveren. Je moet in de goede tech bedrijven zitten.
  5. forum rang 6 JustRevisited 28 augustus 2024 12:02
    quote:

    pwijsneus schreef op 28 augustus 2024 09:48:

    [...]

    Doelen zijn er om bijgesteld te worden lijken ze te denken bij TT en ze hobbelen stuctureel van kortetermijn probleem naar kortetermijn probleem.

    Nogmaals, je ziet die volumemodellen van de VW group toch jaren naar achter geschoven worden. Dat heeft impact, dat snapt iedereen..

    De komende tijd moet het meer gaan komen uit groei in Enterprise, voordat groei in Automotive weer oppikt, als de EV weer in de lift raakt.

    Automotive:
    Ja, het is irritant dat Volkswagen schuift met release data. Maar ook zonder nieuwe Volkswagen releases is groei in Automotive mogelijk. De belangrijkste klant van TT in Automotive is Stellantis, die nemen ook alle diensten af en niet enkele diensten. Zij komen met een reeks betaalbare EV’s
    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/no...,drie%20Fiats%20en%20een%20Jeep.

    Enterprise:
    Toen ging Apple weg als klant en moest het kaartenplatform een nieuwe strategie krijgen. Waarin niet meer losse data als bulk geleverd worden (aan Apple voor minstens 30 mio per jaar) maar een kant en klare kaart voor partijen die geen competenties in huis hebben om kaarten te maken. Inmiddels is deze map er (Orbis) en ook de eerste klanten.

    Met Orbis Maps is geen kleine stap gezet, het was een risicovolle move met veel investeringen en afbreukrisico als het niet zou lukken. En met grote partners als Microsoft, Meta, Amazon, OSM. Puur op basis van hoeveel data zij kunnen leveren en hoe goed die maps met Google kunnen concurreren.

    Meer in brede zin denk ik dat teleurstelling over een verlaagde outlook nu wel ruim is ingeprijsd. Er is los van koersdaling ook nog een 6% reductie in aandelen geweest, dus ook 6% marktcap daling bij gelijkblijvende koers, na de aandelen inkoop en vernietiging van die aandelen.

    Tegelijkertijd werd met het bekendmaken van de lagere outlook ook een deal met Microsoft (volledige integratie over hun services) bekendgemaakt die loopt tot 2030 en ook een deal met Australie, de eerste overheid deal rondom Orbis. Dat nieuws viel in het niet, maar zijn toch ook belangrijke signalen.

    ====

    Voor wat betreft dat ik je niet met Pwijsneus/Wereldbelegger moet aanspreken

    Op het forum zagen we jullie exact dezelfde uitspraak posten, inclusief interpunctie. De kans dat jullie exact hetzelfde dachten en precies hetzelfde postten is zeg maar 1%.

    Normaal reageer je overal op en toen iemand hier op wees hield je je muisstil.

    Mij maakt het allemaal niet uit hoor, maar stel dat een andere forum deelnemer en ik exact dezelfde zin zouden posten dan zou ook iedereen roepen: dat zijn dezelfde personen.

    Ik zal er over ophouden maar dacht er wel het mijne van. Verder ben ik toch niet voornemens veel tijd op dit forum door te brengen. Zonde, zeker met dit mooie weer.
  6. forum rang 6 JustRevisited 28 augustus 2024 12:24
    Even met slag om de arm: ik heb chatGPT gevraagd wat de release dates zijn van Volkswagen concern EV’s met tomtom daarin, en heb expliciet gevraagd om daarin rekening te houden met de meest actuele berichtgeving (deze zomer) vanuit Volkswagen en de verschuivingen die CARIAD veroorzaakt.

    Dit was het antwoord:

    ====

    The integration of TomTom's navigation software in Volkswagen Group's EVs, starting with the Porsche Macan EV and Audi Q6 e-tron, marks the beginning of a broader rollout across various brands within the group. This next-generation navigation system, which includes live traffic data, satellite maps, and advanced EV route planning, is expected to be featured in many upcoming models. Here's a list of models across different Volkswagen Group brands that are likely to include the TomTom navigation system following these initial releases:

    ### **Volkswagen Group Models with TomTom Navigation (2024 Onwards)**

    #### **Porsche**
    1. **Porsche Macan EV** - 2025
    2. **Porsche 718 EV (Boxster/Cayman)** - 2025/2026
    3. **Porsche Cayenne EV** - 2027/2028

    #### **Audi**
    1. **Audi Q6 e-tron** - 2025
    2. **Audi A6 e-tron** - 2025/2026
    3. **Audi Q8 e-tron (next-gen)** - 2027/2028
    4. **Audi A4/A5 e-tron (future variants)** - 2026/2027

    #### **Volkswagen**
    1. **Volkswagen ID.7** - 2024 (likely introduced in an update)
    2. **Volkswagen ID.2all** - 2026
    3. **Volkswagen ID.1** - 2027/2028
    4. **Volkswagen Trinity** - 2029/2030

    #### **Škoda**
    1. **Škoda Elroq** - 2024
    2. **Škoda Enyaq iV Facelift** - 2025
    3. **Škoda Superb EV** - 2026/2027
    4. **Škoda Kodiaq EV** - 2027/2028

    #### **SEAT/Cupra**
    1. **Cupra Tavascan** - 2024
    2. **Cupra UrbanRebel** - 2025
    3. **SEAT/Cupra Small EV (based on Volkswagen ID.2all)** - 2026/2027

    #### **Bentley**
    1. **Bentley EV models (multiple)** - 2028/2029

    ### Explanation

    Starting with the Porsche Macan EV and Audi Q6 e-tron, the Volkswagen Group is integrating TomTom's advanced navigation software into its electric vehicle lineup. As the software matures and is further integrated into the group's platforms, it will be included in subsequent models across multiple brands:

    - **Volkswagen**: The mainstream ID. series, including the upcoming ID.7 and ID.2all, will likely incorporate TomTom as they update or release new models.

    - **Porsche and Audi**: Being the first to debut this system, these brands will continue using it in their new models, particularly high-end models where advanced navigation features are crucial.

    - **Škoda and SEAT/Cupra**: As more affordable segments of the group, these brands will adopt the TomTom system in their new releases, especially as they align with the group’s shared EV platforms.

    - **Bentley**: As Bentley transitions to full-electric vehicles, the TomTom system will be a natural inclusion, especially given its focus on luxury and cutting-edge technology.

    This rollout demonstrates Volkswagen Group's strategy to unify its software across brands, leveraging partnerships like that with TomTom to enhance the driving experience for its customers.
  7. forum rang 6 hvasd2 28 augustus 2024 12:55
    “Meer in brede zin denk ik dat teleurstelling over een verlaagde outlook nu wel ruim is ingeprijsd. Er is los van koersdaling ook nog een 6% reductie in aandelen geweest, dus ook 6% marktcap daling bij gelijkblijvende koers, na de aandelen inkoop en vernietiging van die aandelen.”

    Moment van de verlaging outlook was kort voor de vakantie. Het volume van het aandeel ging daarna ook omlaag. Zie dat er nu 35 K zijn verhandeld. Dat is koren op de molen voor degene die de koers omlaag willen krijgen. Binnenkort gaan de rokjes weer in de kast en verwacht daarom meer handel en een hogere koers en nieuwe goede persberichten van TT.
  8. forum rang 6 JustRevisited 28 augustus 2024 13:09
    Ik heb het nog even gechecked en dit zijn de nieuwe release data waar de vertraging bij inbegrepen zit.

    De belangrijkste twee Volkswagens, qua volume, heb ik bold gemaakt. Die komen een jaar later dan initieel gepland was dus dat heeft impact gehad op de outlook.

    Tegelijkertijd komen er wel een hoop Stellantis EV modellen aan (Fiat, Peugeot, Citroen, etc)

    quote:

    JustRevisited schreef op 28 augustus 2024 12:24:

    ### **Volkswagen Group Models with TomTom Navigation (2024 Onwards)**

    #### **Porsche**
    1. **Porsche Macan EV** - 2025
    2. **Porsche 718 EV (Boxster/Cayman)** - 2025/2026
    3. **Porsche Cayenne EV** - 2027/2028

    #### **Audi**
    1. **Audi Q6 e-tron** - 2025
    2. **Audi A6 e-tron** - 2025/2026
    3. **Audi Q8 e-tron (next-gen)** - 2027/2028
    4. **Audi A4/A5 e-tron (future variants)** - 2026/2027

    #### **Volkswagen**
    1. **Volkswagen ID.7** - 2024 (likely introduced in an update)
    2. **Volkswagen ID.2all** - 2026
    3. **Volkswagen ID.1** - 2027/2028

    4. **Volkswagen Trinity** - 2029/2030

    #### **Škoda**
    1. **Škoda Elroq** - 2024
    2. **Škoda Enyaq iV Facelift** - 2025
    3. **Škoda Superb EV** - 2026/2027
    4. **Škoda Kodiaq EV** - 2027/2028

    #### **SEAT/Cupra**
    1. **Cupra Tavascan** - 2024
    2. **Cupra UrbanRebel** - 2025
    3. **SEAT/Cupra Small EV (based on Volkswagen ID.2all)** - 2026/2027

    #### **Bentley**
    1. **Bentley EV models (multiple)** - 2028/2029
  9. forum rang 6 JustRevisited 28 augustus 2024 13:10
    quote:

    JustRevisited schreef op 28 augustus 2024 13:09:

    Tegelijkertijd komen er wel een hoop Stellantis EV modellen aan (Fiat, Peugeot, Citroen, etc)

    Met TT inside:

    ### **Upcoming Stellantis EVs (2024-2030)**

    #### **Abarth**
    1. **Abarth 600e** - 2024

    #### **Alfa Romeo**
    1. **Alfa Romeo Giulia EV** - 2025/2026
    2. **Alfa Romeo Stelvio EV** - 2026/2027
    3. **Alfa Romeo Small SUV EV** - 2024

    #### **Chrysler**
    1. **Chrysler Airflow** - 2025
    2. **Chrysler EV Minivan** - 2026

    #### **Citroën**
    1. **Citroën ë-C3** - 2024
    2. **Citroën ë-C4 X** - 2024
    3. **Citroën ë-C5 X** - 2025

    #### **Dodge**
    1. **Dodge Charger Daytona SRT** - 2024/2025
    2. **Dodge Electric Muscle Car** - 2026

    #### **DS Automobiles**
    1. **DS 4 EV** - 2024/2025
    2. **DS 7 EV** - 2025
    3. **DS 9 EV** - 2026

    #### **Fiat**
    1. **Fiat Panda EV** - 2024/2025
    2. **Fiat 500e** (Next-gen) - 2025
    3. **Fiat Multipla EV** - 2025/2026

    #### **Jeep**
    1. **Jeep Recon** - 2024
    2. **Jeep Wagoneer S** - 2024
    3. **Jeep Avenger** - 2024 (already launched in some regions)
    4. **Jeep Compass EV** - 2025

    #### **Lancia**
    1. **Lancia Ypsilon EV** - 2024/2025
    2. **Lancia Delta EV** - 2026

    #### **Maserati**
    1. **Maserati GranTurismo Folgore** - 2024
    2. **Maserati Grecale Folgore** - 2024
    3. **Maserati Quattroporte Folgore** - 2025
    4. **Maserati Levante Folgore** - 2025/2026

    #### **Opel/Vauxhall**
    1. **Opel Corsa-e (Facelift)** - 2024
    2. **Opel Mokka-e (Facelift)** - 2024
    3. **Opel Astra Electric** - 2024
    4. **Opel Crossland EV** - 2025
    5. **Opel Insignia EV** - 2026

    #### **Peugeot**
    1. **Peugeot e-208 (Facelift)** - 2024
    2. **Peugeot e-308** - 2024
    3. **Peugeot e-3008** - 2024
    4. **Peugeot e-5008** - 2025
    5. **Peugeot 408 EV** - 2025/2026

    #### **Ram**
    1. **Ram 1500 REV** - 2024
    2. **Ram ProMaster EV** - 2024

    ### **Issues and Delays**

    As of now, Stellantis has not faced the same level of delays and challenges as Volkswagen Group with CARIAD.

    Stellantis has adopted a flexible approach with its platforms (STLA Small, STLA Medium, STLA Large, STLA Frame), which should allow it to roll out EVs across different brands more efficiently.

    Stellantis appears to be on track with its EV rollout across multiple brands, external factors like supply chain constraints could introduce minor delays. However, they are generally well-positioned to meet their planned timelines.
  10. forum rang 6 JustRevisited 28 augustus 2024 16:27
    quote:

    hvasd2 schreef op 28 augustus 2024 16:05:

    Wat is dan de intergratie van de auto types waar TT niet in zit en waarom zit TT niet gewoon in alle auto modellen van Volkswagen en Stellantis?
    Stellantis

    TomTom (TOM2), the geolocation technology specialist, today announced that it has been awarded a new global deal to provide its maps, navigation software, and connected services such as real-time traffic information to STLA SmartCockpit, Stellantis’ next-generation digital cockpit platform to arrive in 2024. Furthermore, existing Stellantis platforms will continue to be powered by TomTom’s navigation solutions.

    This press release is published by TomTom N.V. and contains inside information within the meaning of article 7 (1) to (4) of the Market Abuse Regulation (Regulation (EU) No 596/2014).


    - TomTom zit in alle modellen van Stellantis, EV en niet-EV.
    - Ook in STLA Smartcockpit per 2024 waar jarenlang nieuwe modellen op uitgebracht worden.
    - Bij EV is de inbouw 100% omdat je maps en navigatie nodig hebt voor range en dergelijke.
    - Bij benzine/diesel auto's is het een optie bij gemiddeld zo'n 50%

    Volkswagen

    Volkswagen’s automotive software and technology company CARIAD and the geolocation technology specialist TomTom (TOM2) today announced that they are co-developing a best-in-class navigation product for the Volkswagen Group. The innovative product will combine TomTom’s expertise in hybrid navigation and industry-leading traffic services, with CARIAD’s competences in premium user experience and vehicle integration. This multi-year deal between TomTom and the Volkswagen Group covers all markets globally excluding China.

    CARIAD, which is working on software and hardware platforms for all Volkswagen Group brands, will develop the navigation UI/UX as well as the map visualization, creating a unique navigation experience for the customers of Volkswagen Group brands. Volkswagen’s new software house aims to integrate the navigation tightly into its vehicle platforms providing a seamless operation across infotainment and the most advanced driver assistance systems. By leveraging the Volkswagen Group’s global fleet size and making use of its data, CARIAD will continuously improve the quality and coverage of the navigation services. By 2030, CARIAD aims to connect up to 40 million vehicles globally to Volkswagen Group’s Automotive Cloud.


    EV's
    - Bovenstaande systeem is klaar en gelanceerd bij een Porsche en Audi. De eerste massa VW modellen komen echter een jaar later dan gepland op de markt. Niet door vertraging bij dit systeem, maar wel bij het platform waarop deze EV gebouwd wordt.

    Niet-EV's
    - Voor niet-EV's lijkt er vooralsnog de oude situatie gelden: een HERE map met TomTom traffic.
    - Gezien de goede samenwerking met CARIAD (zij lijken in elk geval tevreden over TT) klopt TomTom wel heel hard aan de deur bij Volkswagen om ook maps te mogen leveren. En we hebben recent gezien dat CARIAD zich heeft aangemeld bij de alliantie voor gegevensdeling (Overture) die TomTom, Microsoft, Meta en Amazon hebben opgericht en waar HERE *geen* deel van uitmaakt. Een signaal dat Volkswagen "iets" gaat doen met TomTom Orbis maps
  11. Biofoed 28 augustus 2024 17:52
    quote:

    Biofoed schreef op 27 augustus 2024 17:52:

    GISTEREN
    Met 30.000 stukjes, zijnde 25% van de daghandel (die net iets meer dan €600.000 is), nabeurs twee centjes eraf gehaald om het dagverlies op bijna vier centjes te zetten, het is wel heel marginaal allemaal...
    [/quote]

    VANDAAG
    Met ruim 37.000 stukjes, zijnde ruim 33% van de daghandel (die onder de €600.000 ligt), nabeurs 1,5 cent erbij gedaan om het dagverlies wederom terug te brengen naar vier centjes, je zou in dit marginale gehandel bijna een systeem kunnen zien.....
729 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 37 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.