Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,575   -0,015   (-0,13%) Dagrange 11,340 - 11,755 479.534   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2025

3.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 174 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mijn gedacht 21 januari 2025 10:17
    Wat ik mij afvraag: waarom durven de shorters nog zo'n neerwaarts risico nemen ? Hun gemiddelde verkoopprijs daalt steeds verder daardoor, bij een herstel van de koers gaan ze snel van richting moeten veranderen... Meer dan de helft van de handel vandaag gaat naar shortverkopen.
  2. sonic319 21 januari 2025 10:21
    quote:

    Sir Piet schreef op 21 januari 2025 09:44:

    [...]

    Slimme zet.
    Dat ga ik je over 6 weken vertellen of dat zo is
    Ga er nu niet meer uit een gak van 12 is volgens mijn zeker niet verkeerd
    Maar dat dacht ik ruim twee jaar geleden ook van 27.00
    Toen een wijze les geleerd verlies nemen is soms ook winst
    Maar ga er nu echt van uit dat dit de bodem is
    Garantie tot de voordeur natuurlijk
  3. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 januari 2025 10:26
    quote:

    SEVA_ schreef op 21 januari 2025 08:46:

    [...]
    Correct. De sbc's van december zijn onlangs gedumpt. JET die ze grotendeels zelf weer opving. Zo is de cirkel weer rond ;)
    Het blijft opmerkelijk dat JET niet in staat is enig voordeel uit de verkoop van GH te halen. Je vraagt je dan af hoe 'ziek' dit aandeel wel niet is. De teruglopende short-positie ten spijt blijft het aandeel dalen. Dit geeft de ongekende zwakte van JET (op dit moment) duidelijk weer. Ik hoor of zie het management niet. Dit gaat zo niet goed komen.
  4. forum rang 6 Drs P. 21 januari 2025 10:31
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 21 januari 2025 10:26:

    [...]Het blijft opmerkelijk dat JET niet in staat is enig voordeel uit de verkoop van GH te halen. Je vraagt je dan af hoe 'ziek' dit aandeel wel niet is. De teruglopende short-positie ten spijt blijft het aandeel dalen. Dit geeft de ongekende zwakte van JET (op dit moment) duidelijk weer. Ik hoor of zie het management niet. Dit gaat zo niet goed komen.
    Mogelijk wilt men eerst zo goedkoop mogelijk de aandeleninkoop afronden voor de cijfers, daarnaast blijf ik vermoeden dat men in een sales proces zit, tijdens het proces wordt er normaal minimaal gecommuniceerd. Dat lukt dus aardig, maar is idd. frustrerend:).
  5. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 januari 2025 10:43
    quote:

    Drs P. schreef op 21 januari 2025 10:31:

    [...]
    Mogelijk wilt men eerst zo goedkoop mogelijk de aandeleninkoop afronden voor de cijfers, daarnaast blijf ik vermoeden dat men in een sales proces zit, tijdens het proces wordt er normaal minimaal gecommuniceerd. Dat lukt dus aardig, maar is idd. frustrerend:).
    JET is duidelijk veel te klein geworden en verkoop (sale) zou een goede optie zijn om aandeelhouderswaarde te ontsluiten. Probleem hierbij is de huidige extreem lage koers (nog los van het management). Stel dat € 25,- een reeele bieding zou zijn dan moet een koper > 100% premie willen betalen. Dit gaan ze normaal gesproken niet doen. Stel dat ze (maximaal) 70% premie zouden willen betalen moeten aandeelhouders genoegen nemen met een verkoopprijs van ca. € 20,- Dat is waarschijnlijk aan de lage kant. Wil een bieding kans van slagen hebben zullen we toch eerst richting de € 17,- moeten gaan. Ben wel benieuwd of ze in de komende CC's zullen vragen of JET niet beter de 'handdoek in de ring kan gooien'. Eigenlijk is het afgelopen. JET heeft het tegen DD, UE maar ook ROO (GB !) niet gered. Jammer maar het is niet anders.
  6. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 januari 2025 10:47
    quote:

    mijn gedacht schreef op 21 januari 2025 10:28:

    teruglopende shortposities ?? Shorters beheren de schermen al enkele weken. En grote kopers laten ze met plezier verder doen..
    'Shorters beheren de schermen al enkele weken' ? Interessante opmerking. Ik hoop dat je toekomstige bijdragen aan dit forum net zo relevant mogen zijn als de huidige.
  7. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 21 januari 2025 11:04
    quote:

    sonic319 schreef op 21 januari 2025 10:21:

    [...]
    Dat ga ik je over 6 weken vertellen of dat zo is
    Ga er nu niet meer uit een gak van 12 is volgens mijn zeker niet verkeerd
    Maar dat dacht ik ruim twee jaar geleden ook van 27.00
    Toen een wijze les geleerd verlies nemen is soms ook winst
    Maar ga er nu echt van uit dat dit de bodem is
    Garantie tot de voordeur natuurlijk
    O.b.v. welke analyse ga je ervan uit dat 12 de bodem is? TA? Momemtum? Fundamenteel?
  8. JVR01 21 januari 2025 11:05
    quote:

    Drs P. schreef op 21 januari 2025 10:31:

    [...]
    Mogelijk wilt men eerst zo goedkoop mogelijk de aandeleninkoop afronden voor de cijfers, daarnaast blijf ik vermoeden dat men in een sales proces zit, tijdens het proces wordt er normaal minimaal gecommuniceerd. Dat lukt dus aardig, maar is idd. frustrerend:).
    Het is te hopen dat de reden van de inkop dat de koers gedrukt wordt.
    Het voordeel van deze lage koers met die van een week of 6 geleden is dat ze ca. 1 miljoen extra aandelen kunnen krijgen voor de 50 miljoen die toen nog openstond
  9. forum rang 6 Trx7 21 januari 2025 11:29
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 21 januari 2025 10:43:

    [...]JET is duidelijk veel te klein geworden en verkoop (sale) zou een goede optie zijn om aandeelhouderswaarde te ontsluiten. Probleem hierbij is de huidige extreem lage koers (nog los van het management). Stel dat € 25,- een reeele bieding zou zijn dan moet een koper > 100% premie willen betalen. Dit gaan ze normaal gesproken niet doen. Stel dat ze (maximaal) 70% premie zouden willen betalen moeten aandeelhouders genoegen nemen met een verkoopprijs van ca. € 20,- Dat is waarschijnlijk aan de lage kant. Wil een bieding kans van slagen hebben zullen we toch eerst richting de € 17,- moeten gaan. Ben wel benieuwd of ze in de komende CC's zullen vragen of JET niet beter de 'handdoek in de ring kan gooien'. Eigenlijk is het afgelopen. JET heeft het tegen DD, UE maar ook ROO (GB !) niet gered. Jammer maar het is niet anders.
    Wie zou JET willen kopen?
    JET heeft langere tijd rond de 10 gestaan inclusief GH.

    Uber en DD lijken iig geen interesse te hebben. Prosus misschien? Als JET van de beurs gaat dan lijkt me private equity het meest voor de hand liggende waarbij de grote aandeelhouders meegaan.
  10. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 januari 2025 11:44
    quote:

    Trx7 schreef op 21 januari 2025 11:29:

    [...]
    Wie zou JET willen kopen? JET heeft langere tijd rond de 10 gestaan inclusief GH.
    Uber en DD lijken iig geen interesse te hebben. Prosus misschien? Als JET van de beurs gaat dan lijkt me private equity het meest voor de hand liggende waarbij de grote aandeelhouders meegaan.
    JET heeft voor DD, UE en Prosus interessante marktposities. De vraag is natuurlijk wat zouden ze willen bieden en wat zal Groen accepteren ? Idealiter koopt private equity JET, waarna het in delen naar de hoogste bieder gaat. Ik verwacht dat DD veel interesse in delen van JET zal hebben. Mocht mededingingsregels een probleem opleveren (zie UE <> DH Taiwan) dan komt UE in zicht. Prosus zou kunnen indien men de positie van DH wil 'stabiliseren'. In eerste instantie moet de wil van Groen om zelfstandig door te gaan gebroken worden. Hoe sneller dit gebeurt, hoe beter.
  11. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 januari 2025 11:48
    quote:

    JdH jet realist €10 Nebius $100 schreef op 21 januari 2025 10:47:

    De gemiddelde aandeelhouders vind JET te zwak om alleen door te gaan, maar hoopt tegelijkertijd wel dat iemand nog even grof geld voor hun lelijke eendje gaat betalen. Beetje tegenstrijdig is het wel of niet?
    Euh nee. Er moet geen 'grof geld' worden betaald en JET-NE, GBI, Menulog en STD zijn (op zich) geen 'lelijke eendjes'.
  12. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 21 januari 2025 11:48
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 21 januari 2025 11:48:

    [...]Euh nee. Er moet geen 'grof geld' worden betaald en JET-NE, GBI, Menulog en STD zijn (op zich) geen 'lelijke eendjes'.
    Die laatste 2 zijn helemaal niks waard. Als je omzet met 30% daalt in 1 jaar zoals Canada.
  13. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 21 januari 2025 11:51
    quote:

    Trx7 schreef op 21 januari 2025 11:29:

    [...]

    Wie zou JET willen kopen?
    JET heeft langere tijd rond de 10 gestaan inclusief GH.

    Uber en DD lijken iig geen interesse te hebben. Prosus misschien? Als JET van de beurs gaat dan lijkt me private equity het meest voor de hand liggende waarbij de grote aandeelhouders meegaan.
    Uber kan JET niet eens overnemen. Er is maar 1 speler in Nederland dan en Duitsland 90% marktaandeel. Kansloze bedoening.
  14. forum rang 6 Trx7 21 januari 2025 11:54
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 21 januari 2025 11:44:

    [...]JET heeft voor DD, UE en Prosus interessante marktposities. De vraag is natuurlijk wat zouden ze willen bieden en wat zal Groen accepteren ? Idealiter koopt private equity JET, waarna het in delen naar de hoogste bieder gaat. Ik verwacht dat DD veel interesse in delen van JET zal hebben. Mocht mededingingsregels een probleem opleveren (zie UE <> DH Taiwan) dan komt UE in zicht. Prosus zou kunnen indien men de positie van DH wil 'stabiliseren'. In eerste instantie moet de wil van Groen om zelfstandig door te gaan gebroken worden. Hoe sneller dit gebeurt, hoe beter.
    Begrijp wel dat JET interessante marktposities heeft, alleen er is geen enkele interesse geweest toen JET 20% goedkoper was en 30-35% groter.

    DD lijkt nu ook vol in te zetten in DE met Wolt. Al zou Jitse willen, lijkt er tot op heden iig weinig interesse te zijn.
3.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 107 108 109 110 111 ... 174 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.