Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,320   -0,690   (-13,77%) Dagrange 4,244 - 4,714 1.287.949   Gem. (3M) 210,1K

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

154 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 2 februari 2025 14:32
    Je kan m.i. niet je ogen sluiten voor de malaise die toeleveranciers van de oems treft. Zeker niet in aanloop naar de cijfers op dinsdag.

    Continental sluit vijf fabrieken en schrapt 580 banen in Duitsland

    Continental is van plan vijf ContiTech fabrieken in Duitsland te sluiten.
    In totaal staan 580 banen op de tocht, waaronder 110 banen die worden geschrapt in Stolzenau en 126 banen die worden getroffen door een verhuizing van een productielijn.
    Het bedrijf schrijft deze beslissingen toe aan een aanhoudende daling van de vraag binnen de auto-industrie.

    Sluitingen en banenverlies
    Continental, de toeleverancier aan de auto-industrie, is van plan om dit jaar vijf ContiTech fabrieken te sluiten. De getroffen locaties zijn Stolzenau (district Nienburg), Bad Blankenburg (Thüringen), Moers (Noordrijn-Westfalen) en Frohburg en Geithain (Saksen). In totaal staan 580 banen op de tocht, waarvan 110 in Stolzenau. Daarnaast is het de bedoeling dat een productielijn in de fabriek in Hannover-Vahrenwald in de eerste helft van 2026 buiten bedrijf wordt gesteld en wordt verplaatst naar Jicín in Tsjechië. Deze verschuiving zal gevolgen hebben voor 126 banen.

    Het bedrijf is ook van plan om de activiteiten op het gebied van rubberproducten voor autofabrikanten op de locatie in Hamburg te verminderen. Deze maatregelen maken deel uit van Continentals plan om de automotive unit, die als een onafhankelijke entiteit zal opereren, af te splitsen. Het bedrijf schrijft deze beslissingen toe aan een aanhoudende daling van de vraag, met name binnen de auto-industrie. Philip Nelles, lid van de Raad van Bestuur, beschreef deze maatregelen als “pijnlijke stappen” die nodig zijn om de financiële levensvatbaarheid van het bedrijf in de toekomst te garanderen.

    businessam.be/continental-sluit-vijf-...
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 2 februari 2025 14:34
    Klein zijsprongetje.

    Amerikaanse autolobby: importtarieven kosten banen in VS

    Autos Drive America, een Amerikaanse lobbyorganisatie voor de auto-industrie in het land, waarschuwt dat de importtarieven die de regering van president Donald Trump aan Canada oplegt ook schadelijk zullen zijn voor de binnenlandse automarkt.

    In een per e-mail aan persbureau Bloomberg gestuurde reactie schrijft Jennifer Safavian, voorzitter van Autos Drive America, dat de Amerikaanse en Canadese productieprocessen van auto's sterk met elkaar verweven zijn. Daardoor zullen de door Trump opgelegde importtarieven voor Canada, Mexico en China ook de Amerikaanse autoproductie treffen.

    De Amerikaanse regering kondigde zaterdag aan dat er per 4 februari een importheffing van 25 procent zal gaan gelden op producten uit Canada en Mexico.

    "Het opleggen van tarieven zal schadelijk zijn voor Amerikaanse banen, investeringen en consumenten", stelt Safavian. "Amerikaanse autofabrikanten zouden beter af zijn met beleid dat barrières voor fabrikanten juist vermindert, regelgeving die de productie belemmert versoepelt en meer exportmogelijkheden creëert."

    www.welingelichtekringen.nl/economie/...
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 2 februari 2025 14:43
    Ik verwacht veel van deze bijeenkomsten, omdat de urgentie gevoeld wordt. Helaas is er bij de oems geen gelijk inzicht hoe een en ander vorm gegeven moet worden op korte termijn. Zie eerdere posts. Dat kan verlammend werken. En dan heeft iedereen er last van. Oems, toeleveranciers, partners, consumenten.

    Von der Leyen opent dialoog autosector, maar zonder IRU

    Europese auto- en truckconstructeurs schoven mee aan tafel voor de startbijeenkomst van de EU om het concurrentievermogen van de Europese auto-industrie te versterken. De Europese transportfederatie IRU betreurt dat ze niet werd uitgenodigd.

    Verschillende CEO’s van fabrikanten van lichte en zware bedrijfsvoertuigen hebben op donderdag 30 januari 2025 deelgenomen aan een startbijeenkomst die werd georganiseerd door Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, om het wereldwijde concurrentievermogen van de Europese auto-industrie te versterken.

    Randvoorwaarden
    De bijeenkomst onderstreepte het gedeelde gevoel van urgentie onder fabrikanten en leveranciers, aangezien Europa’s wereldwijde concurrentiecrisis, een langzamer dan verwachte marktopname voor emissievrije voertuigen en een gebrek aan randvoorwaarden, de voortgang van de EU op weg naar de doelstellingen voor emissievrije mobiliteit aanzienlijk belemmeren.

    De enige manier om de overgang te doen slagen, is om er een markt- en vraaggedreven transformatie van te maken

    “De auto-industrie in de EU blijft zich volledig inzetten en economisch investeren in de overgang naar emissievrije mobiliteit. Maar de enige manier om die overgang te doen slagen, is om er een markt- en vraaggedreven transformatie van te maken”, zegt Ola Källenius, CEO van Mercedes-Benz en voorzitter van ACEA. “Fabrikanten van bedrijfsvoertuigen spraken hun steun uit voor ambitieuze klimaatdoelstellingen, maar benadrukten dat doelstellingen alleen niet genoeg zijn. Een snelle uitrol van de infrastructuur en andere randvoorwaarden, zoals gelijke totale eigendomskosten (TCO) en maatregelen aan de vraagzijde, zijn essentieel”, vult Christian Levin, CEO van Traton, Scania en voorzitter van de Commercial Vehicle Board, aan.

    De ACEA-leden benadrukten dat om die dialoog te laten slagen, alle fabrikanten en leveranciers met een grote industriële voetafdruk in Europa actief betrokken moeten worden bij toekomstige bijeenkomsten en discussies, en dat alle thematische werkgebieden het unieke perspectief van het zware segment moeten weerspiegelen.

    Gemiste kans
    Internationale transportfederatie IRU betreurt dat het niet werd uitgenodigd voor de startbijeenkomst. Meer dan een miljoen commerciële wegvervoerders in de EU kopen en exploiteren meer dan 7 miljoen zware vrachtwagens, bussen en touringcars. “Een concurrerende en groene automobielsector in de EU vereist actie aan zowel de vraag- als de aanbodzijde. Een succesvolle strategie om een groenere en meer concurrerende automobielsector in de EU te stimuleren, moet niet alleen gericht zijn op factoren aan de aanbodzijde, maar ook, en dat is net zo belangrijk, aan de vraagzijde. Dit is een gemiste kans.”

    www.flows.be/mensen/2025/01/von-der-l...
  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 2 februari 2025 22:46
    24/7 onheilspellende berichten plaatsen , waarom? Ik bedoel kritisch zijn is goed en houd je scherp maar je kunt mijn inziens ook overdrijven.
    De slotveiling van vrijdag was met een miljoen stukken en een flinke koerssprong zeer opvallend te noemen. Iemand geloofd in een positieve cijferdag!;-))
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 3 februari 2025 08:32
    Toch maar even checken:
    1 miljoen aandelen in één keer is opvallend.
    - Dat was al eerder geconstateerd.

    Van 5,04 vóór de eindveiling naar 5,12 met een miljoen aandelen een forse koerssprong noemen?
    Lijkt me wat overdreven. Maar is wel een fijne strohalm.

    Geloof in een positieve cijferdag.
    tsja, laten we maar gaan duimen.....

    p.s.
    Wie doet of doen afstand van aandelen bij deze 'lage koers' en één handelsdag voor de cijfers?
    Wie het weet mag het zeggen.
  6. forum rang 6 JustRevisited 3 februari 2025 10:18
    Wat zou een 50% tarriff op Europese diensten betekenen voor TomTom leveranties aan US klanten? Anderzijds: je kan zomaar een situatie krijgen dat Europa álle big tech in de ban doet. Je ziet al consumenten overstappen van WhatsApp naar Signal, van X naar BlueSky, van Tesla naar Skoda, van Amazon naar de lokale bookstore. Het is veel te ver gegaan
  7. forum rang 6 JustRevisited 3 februari 2025 10:21
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 2 februari 2025 14:34:

    Klein zijsprongetje.

    Amerikaanse autolobby: importtarieven kosten banen in VS

    Autos Drive America, een Amerikaanse lobbyorganisatie voor de auto-industrie in het land, waarschuwt dat de importtarieven die de regering van president Donald Trump aan Canada oplegt ook schadelijk zullen zijn voor de binnenlandse automarkt.

    In een per e-mail aan persbureau Bloomberg gestuurde reactie schrijft Jennifer Safavian, voorzitter van Autos Drive America, dat de Amerikaanse en Canadese productieprocessen van auto's sterk met elkaar verweven zijn. Daardoor zullen de door Trump opgelegde importtarieven voor Canada, Mexico en China ook de Amerikaanse autoproductie treffen.

    De Amerikaanse regering kondigde zaterdag aan dat er per 4 februari een importheffing van 25 procent zal gaan gelden op producten uit Canada en Mexico.

    "Het opleggen van tarieven zal schadelijk zijn voor Amerikaanse banen, investeringen en consumenten", stelt Safavian. "Amerikaanse autofabrikanten zouden beter af zijn met beleid dat barrières voor fabrikanten juist vermindert, regelgeving die de productie belemmert versoepelt en meer exportmogelijkheden creëert."

    www.welingelichtekringen.nl/economie/...
    Hadden ze beter voor de verkiezingen kunnen roepen dan erna. Je wist dat dit ging komen. Net zoals dat politiebonden boos zijn dat Trump gratie verleent aan alle veroordeelden van de Capitoolbestorming, ook degenen die op beeld politiemensen mishandelen. Maar de politiebonden hadden wel een Trump stemadvies gegeven. Deze natie is te onderontwikkeld en laagopgeleid voor een wereldmacht.
  8. forum rang 6 tatje 3 februari 2025 10:34
    Iemand die alleen op het Tom Tom forum zit en alle TT forumleden waarschuwt.

    En dat dagelijks en belangeloos.

    Ik moet even pauzeren, want de emotie over zulk een fijn en belangeloos mens slaat telkens toe.

    Ik ga me toch inzetten om WB een lintje te geven.

    Maar hoe kan ik kenbaar maken, dat een alias een lintje krijgt.

    Dat je zijn posten vaker ziet bij een dalende koers, dan bij een stijgende koers, is een detail dat ik dan niet zal vermelden.

    Wie steunt mij, een lintje voor WB.

    Zo n fijn mens en dat al jaren, komt maar eens in 100 jaar voor.

    Ik moet nu stoppen, want de emotie slaat weer toe.
  9. forum rang 4 marathon 11 3 februari 2025 10:55
    quote:

    JustRevisited schreef op 3 februari 2025 10:18:

    Wat zou een 50% tarriff op Europese diensten betekenen voor TomTom leveranties aan US klanten? Anderzijds: je kan zomaar een situatie krijgen dat Europa álle big tech in de ban doet. Je ziet al consumenten overstappen van WhatsApp naar Signal, van X naar BlueSky, van Tesla naar Skoda, van Amazon naar de lokale bookstore. Het is veel te ver gegaan
    Binnenkort gaat Tesla overal in de ban.
    Chinezen gaan de rest van de wereld veroveren en nemen productielocaties van Europa over.
    Sluit niet uit dat er dan ook een Chinees overnamebod op TT komt wat dan waarschijnlijk wel weer door de EU zal worden geblokkeerd maar Musk en Trump zijn de hand aan het overspelen. Een weekje aan de macht en de wereld ziet er met de dag slechter uit dankzij deze twee ongeleide projectielen. Iedere morgen staat er wel weer een nieuw ondertekend decreet in de media. Pfff wanneer zijn er weer nieuwe verkiezingen in de USA. Aftellen dan maar weer.
  10. forum rang 5 xof 3 februari 2025 11:09
    Ik ben toch benieuwd morgen.

    Als je de uitspraken van Harold en in zn kielzog Corinne en Willem mag geloven, dan komt er morgen een hele mooie outlook.

    Je zou alle uitspraken eens op een rijtje moeten zetten, zoals Tatje vaak probeert.

    Bij opnieuw worst verhangen is er sprake van een patroon en mss zelfs van misleiding.

    Het goednieuws offensief eind 24 en begin 25 was opvallend, maar we zijn weer helaas terug bij.

    Ik ben voorstander van een superdividend en 200mln cash-uitkering. Dan moet TT daarna scherper op resultaat sturen en kunnen de Family&Friends hun relatieve aandeel niet vergroten met aandeleninkoop en schrappen en
    nog meer zeggenschap naar zich toe trekken.

    Het zou "onbeschamend" zijn om morgen de worst weer te verhangen na al het optimistische gekrakeel vd insiders.

    We gaan het zien
  11. Meryntje 3 februari 2025 11:34
    quote:

    marathon 11 schreef op 3 februari 2025 10:55:

    [...]
    Binnenkort gaat Tesla overal in de ban.
    Chinezen gaan de rest van de wereld veroveren en nemen productielocaties van Europa over.
    Sluit niet uit dat er dan ook een Chinees overnamebod op TT komt wat dan waarschijnlijk wel weer door de EU zal worden geblokkeerd maar Musk en Trump zijn de hand aan het overspelen. Een weekje aan de macht en de wereld ziet er met de dag slechter uit dankzij deze twee ongeleide projectielen. Iedere morgen staat er wel weer een nieuw ondertekend decreet in de media. Pfff wanneer zijn er weer nieuwe verkiezingen in de USA. Aftellen dan maar weer.
    Over twee jaar verkiezingen. Hopelijk wordt Trump dan gemuilkorfd ( als hij al niet wegens verregaande onbekwaamheid is afgezet)

    GuS
  12. forum rang 6 tatje 3 februari 2025 11:55
    quote:

    xof schreef op 3 februari 2025 11:09:

    Ik ben toch benieuwd morgen.

    Als je de uitspraken van Harold en in zn kielzog Corinne en Willem mag geloven, dan komt er morgen een hele mooie outlook.

    Je zou alle uitspraken eens op een rijtje moeten zetten, zoals Tatje vaak probeert.

    Bij opnieuw worst verhangen is er sprake van een patroon en mss zelfs van misleiding.

    Het goednieuws offensief eind 24 en begin 25 was opvallend, maar we zijn weer helaas terug bij.

    Ik ben voorstander van een superdividend en 200mln cash-uitkering. Dan moet TT daarna scherper op resultaat sturen en kunnen de Family&Friends hun relatieve aandeel niet vergroten met aandeleninkoop en schrappen en
    nog meer zeggenschap naar zich toe trekken.

    Het zou "onbeschamend" zijn om morgen de worst weer te verhangen na al het optimistische gekrakeel vd insiders.

    We gaan het zien
    Een outlook heeft het over centen.

    Maar deals zoals Harold zei, tussen april 25 en mrt 26 zijn nog geen centen.

    Deze deals worden pas 2e helft 2026 omzet.

    Dus 2025 is gewoon een overgangsjaar.

    Eind 2026 moet de koers ook wel hoger staan, want anders lopen de performance shares waardeloos af.

    Harold heeft een goed zicht :-)

    Harold over Automotive

    ""So, I see a wall of RFIs and RFQs coming. It’s quite clear where that is leading. I think we’re well positioned to play a role. I think we have a very
    competitive product now, and I think that’s recognized by the market. So I expect in the next, again, 6 to 18 months, quite a bit of deal activity
    taking place that will lead to shipments in ’26, ’27.""
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 3 februari 2025 12:37
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 3 februari 2025 12:16:

    [...]
    Als morgen ook maar 1 keer het woord 'overgangsjaar' valt dan gaan we het koersdoel van Kempen opzoeken.
    Dat is zo gevonden. Maar dat bedoel je zeer waarschijnlijk niet.
    ((-;

    Broker Kempen Analyst Date Target Price Recommendation
    Nikos Kolokotronis 03-Dec-24 € 4.50 Sell
    Nikos Kolokotronis 11-Oct-24 € 6.00 Neutral
  14. ASML_Belegger 3 februari 2025 12:38
    quote:

    marathon 11 schreef op 3 februari 2025 10:55:

    [...]
    Binnenkort gaat Tesla overal in de ban.
    Chinezen gaan de rest van de wereld veroveren en nemen productielocaties van Europa over.
    Sluit niet uit dat er dan ook een Chinees overnamebod op TT komt wat dan waarschijnlijk wel weer door de EU zal worden geblokkeerd maar Musk en Trump zijn de hand aan het overspelen. Een weekje aan de macht en de wereld ziet er met de dag slechter uit dankzij deze twee ongeleide projectielen. Iedere morgen staat er wel weer een nieuw ondertekend decreet in de media. Pfff wanneer zijn er weer nieuwe verkiezingen in de USA. Aftellen dan maar weer.
    Misschien moeten wij maar lak hebben aan de VS en als een verenigd Europa zaken gaan doen met China, kunnen de machines van ASML tenminste weer naar China en kunnen Chinezen hier auto's gaan produceren met de Europese autobouwers...
  15. forum rang 6 tatje 3 februari 2025 12:41
    Morgen !

    1) LT tussen 520 en 560 in 2025
    2) opex zonder D en A al 6 kwartalen 117, blijft dit, of komt er nog een loonronde
    3) Intangible assets eind 2024 nog 2, wordt D en A dan 20 in 2025
    4) komt er nog een aandelen inkoop voor perfomance shares of breiden ze aandelenkap gewoon uit.
    5) komt er nog een reorganisatie in Q4 2024 te betalen in 2025.

    Tom Tom heeft geen belang bij een hoge koers in 2025, mijn mening.

    In 2025 hebben ze het over deals , pas omzet in 26 en 27.

    Miz hebben ze het in 25 over deals en 26 en 27 wordt dit omzet.

    Gaan ze het hele verhaal morgen vertellen of
154 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.