Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,164   +0,034   (+0,82%) Dagrange 4,130 - 4,228 744.702   Gem. (3M) 704,2K

BAM februari 2025

181 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gpjf 3 februari 2025 12:25
    quote:

    HenkdeV schreef op 3 februari 2025 11:56:

    [...]

    Dat kunnen jij en ik dan toch ook? Zo moeilijk is dat toch niet:-).
    zij zijn beter geïnformeerd dan ik en hebben iets meer geld maar tja ik kan jouw situatie niet inschatten dus misschien heb je er goed van kunnen profiteren , het zij je gegund . Overigens doe ik niks in opties, heb er geen verstand van en wil dan ook deze risico's niet lopen
  2. forum rang 6 OnoMatopee 3 februari 2025 12:34
    quote:

    axie schreef op 3 februari 2025 11:51:

    [...]

    Hadden wij maar zo iemand als Musk. Dan waren de belastingen nu niet sky high geweest en zou de BTW niet voor de zoveelste keer verhoogd worden, maar zouden we eerst het leger rijks ambtenaren en andere grote verspillingen maar eerst fors naar beneden brengen.
    Dat kan geregeld worden hoor! Ze willen o.a. Groenland inlijven, dus ook een optie op NL is lang zo gek nog niet met 2 wereldhavens die goed voor het achterland zijn. Ze nemen gewoon een voorbeeld aan de Krim.
    Was door een collega dictator ook zonder meer toegeëigend. Hoe groter hoe gekker.
  3. forum rang 4 axie 3 februari 2025 12:40
    quote:

    OnoMatopee schreef op 3 februari 2025 12:34:

    [...]Dat kan geregeld worden hoor! Ze willen o.a. Groenland inlijven, dus ook een optie op NL is lang zo gek nog niet met 2 wereldhavens die goed voor het achterland zijn. Ze nemen gewoon een voorbeeld aan de Krim.
    Was door een collega dictator ook gewoon toegeëigend. Hoe groter hoe gekker.
    Ja dan liever Frau Merkel. Naast dat ze de Duitse industrie door haar energie politiek de nek heeft omgedraaid, heeft ze ongevraagd miljoenen vluchtelingen binnengelaten waar de Duitsers met de ene na de andere aanslag nog steeds de vruchten van plukken. Al die aanslagen en doden door haar beslissing, heb jij daar ooit een kritiek punt op NOS, volkskrant of NRC iets over gelezen? Maar dag in dag uit hoor je ze schrijven over Trump, laat me niet lachen....
  4. forum rang 8 HenkdeV 3 februari 2025 12:43
    quote:

    gpjf schreef op 3 februari 2025 12:25:

    [...]

    zij zijn beter geïnformeerd dan ik en hebben iets meer geld maar tja ik kan jouw situatie niet inschatten dus misschien heb je er goed van kunnen profiteren , het zij je gegund . Overigens doe ik niks in opties, heb er geen verstand van en wil dan ook deze risico's niet lopen
    Wanneer je de krant leest en naar het journaal kijkt, dan weet je wat Trump wil. Dat is volstrekt geen verrassing. Ik doe ook niet aan gekochte opties een heel enkele keer schrijf ik call opties op bestaand aandelenbezit. En ik koop ook niet nog meer bij. Beleg liever gespreid. Door de jaren heen is dat beter/meer verantwoord.
  5. forum rang 8 HenkdeV 3 februari 2025 12:49
    quote:

    axie schreef op 3 februari 2025 12:40:

    [...]

    Ja dan liever Frau Merkel. Naast dat ze de Duitse industrie door haar energie politiek de nek heeft omgedraaid, heeft ze ongevraagd miljoenen vluchtelingen binnengelaten waar de Duitsers met de ene na de andere aanslag nog steeds de vruchten van plukken. Al die aanslagen en doden door haar beslissing, heb jij daar ooit een kritiek punt op NOS, volkskrant of NRC iets over gelezen? Maar dag in dag uit hoor je ze schrijven over Trump, laat me niet lachen....
    Kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat jij wel met een heel eenzijdige blik op het wereldgebeuren kijkt Axie:-).
  6. Paul 3 februari 2025 14:31
    quote:

    glam schreef op 3 februari 2025 13:19:

    Weer tijd om laag hangend fruit te plukken
    Afstraffing BAM koopmoment in het licht van de jaarcijfers,die toch wijzen op een solide ontwikkeling
    De vraag is vooral waarom juist bam (helft omzet Nederland, helft uk) het hardste daalt op de afgekondigde importheffingen vanTrump.
  7. forum rang 6 OnoMatopee 3 februari 2025 15:05
    Minder baggeren en meer natuur door slimme rivierkribben
    3 februari 2025

    De flexibele krib in de IJssel bij Kampen doet precies wat het moet doen: de rivier op een slimme manier beheersen. De Leerruimte in het onderhoudscontract Twentekanalen/IJsseldelta gaf Rijkswaterstaat, Deltares en BAM Infra Nederland de stimulans om de innovatie in de praktijk volwassen te maken. Zo kan de krib met slimme blokken bijdragen aan duurzaam rivieronderhoud voor een mooier Nederland.

    De flexibele krib is opgebouwd uit Xstream-blokken die door hun vorm in elkaar haken voor een stevige constructie die makkelijk is op te bouwen en aan te passen. Ze zijn een alternatief voor de traditionele krib van zand, geotextiel, grind en keien. Honderden liggen er in de Nederlandse rivieren om het water te sturen, de oevers te beschermen, de rivier in haar loop en de vaargeul op diepte te houden. De traditionele variant laat zich niet zo maar aanpassen en juist dat is nodig om in te spelen op klimaatverandering.

    Het Xstream-blok is een kleinere variant van de door BAM ontwikkelde Xbloc en XblocPlus die als betonnen bekledingselement voor golfbrekers, zeeweringen en bijvoorbeeld de Afsluitdijk worden ingezet. Het Xstream-blok was een innovatief idee voor het onderhoud van de Twentekanalen en IJsseldelta dat BAM Infra Nederland van december 2014 tot december 2020 samen met Van den Herik uitvoerde.
    Bas Reedijk, BAM

    “De Leerruimte stimuleert vernieuwende oplossingen voor concrete opgaven. De kracht is de gelijkwaardige samenwerking van opdrachtgever, opdrachtnemer en kennisinstelling en de directe koppeling met de praktijk. Innovaties als de flexibele krib komen juist daardoor snel tot ontwikkeling”, vertelt Yuri Wolf, manager Kennis & Innovatie en innovatiemanager Rivierbeheer bij Rijkswaterstaat. “De opgave was duurzaam rivieronderhoud met minder baggerwerk en het businessplan gaf het vertrouwen om in november 2019 te starten met een praktijkproef in de IJssel bij Kampen. Er kwamen twee kribben in de binnenbocht en één in de buitenbocht, die Deltares een jaar lang monitorde.”
    Sterke prestaties

    Yuri en Bas Reedijk, afdelingshoofd Kustwaterbouw en Watermanagement bij BAM Infra Nederland, hielden sindsdien de live app met spanning in de gaten. “Bij de flexibele krib komen de blokken direct op het zand, zonder zinkstukken en andere materialen. Ook zijn ze veel steiler opgebouwd dan een traditionele krib”, legt Bas uit. “De kribben waren na een jaar nog steeds stabiel. Er was geen uitspoeling van zand rondom de koppen van de kribben en daardoor bleef de vaargeul zonder te baggeren op diepte.” Voor het effect op de vaargeul was met name de krib in de buitenbocht van belang en daarom werd deze na drie succesvolle proefjaren verlengd. De Xstream-blokken van de flexibele kribben in de binnenbocht werden hiervoor hergebruikt, want dat is een duurzame kracht van deze blokken.

    Na vijf jaar praktijkervaring blijkt de flexibele krib betere prestaties te leveren dan de traditionele variant, maar de monitoring gaat door. Waterdieptemetingen, visonderzoek en een botsproef met een boot brengen de prestaties van de innovatie in beeld.

    Duurzame kanten

    “De in elkaar gehaakte blokken hebben vele extra voordelen”, vervolgt Yuri. “De holle ruimtes zijn waterdoorlatend, waardoor het water rondom de krib helderder is en beter voor plant en dier. Verder zijn de holle ruimtes op zichzelf een habitat voor flora en fauna. De begroeiing op de blokken en de grotere diversiteit ontstonden razendsnel hebben ecologen vastgesteld.”

    Intussen test BAM samen met producent Meteoor Beton de productie van Xstream-blokken met minder cement en met hergebruikt beton om de CO2-footprint te verlagen. “De blokken zijn compact en robuust waardoor er geen zware betonkwaliteit nodig is. Daarom lenen ze zich goed voor een duurzame productie met circulair beton en minder primaire grondstoffen, die we bovendien niet uit het buitenland hoeven te halen”, legt Bas uit. “Door de steile helling is er sowieso minder materiaal nodig dan bij de traditionele variant. We blijven optimaliseren, ook in het ontwerp, om de blokken nog natuurinclusiever te maken.”
    Yuri Wolf BAM Infra Xstream

    “Ons doel is betaalbaar, betrouwbaar en duurzaam rivierbeheer en maatschappelijke opgaven als natuurontwikkeling en klimaatadaptatie zijn daarbij gekomen”, zegt Yuri. “De flexibele krib beantwoordt ook daaraan dankzij de opbouw van de constructie en de flexibiliteit om van vorm te veranderen als de situatie daarom vraagt. We zien daardoor ook kansen bij de Pannerdensche Kop, waar flexibele kribben meer water van de Boven-Rijn naar het Pannerdensch Kanaal kunnen leiden dan naar de Waal in geval van extreme droogte. De wetenschappelijk onderbouwde resultaten van de praktijkproef zijn een stimulans om de innovatie bij andere projecten van Rijkswaterstaat in te zetten.”

    BAM benut intussen andere kansen. Zo zijn de Xstream-blokken ingezet voor de vernieuwing van kademuren aan de Brouwersgracht in Amsterdam, waarbij het verbeteren van het onderwaterleven een specifieke eis was. BAM en Royal HaskoningDHV bedachten de SAVE-methode met een gestandaardiseerd proces en Xstream-blokken, die de vernieuwde constructie stabiel houden door zanduitspoeling te voorkomen. De holle tussenruimtes zijn een habitat voor onder meer de rivierdonderpad, een kleine bodemvis.

    “De snelheid van opbouwen, de flexibiliteit, de duurzame en circulaire waarden en de kansen voor de biodiversiteit zijn voordelen die voor meerdere toepassingen interessant zijn”, zegt Bas. “Met Deltares onderzoeken we de inzet van Xstream-blokken voor ecologisch-vriendelijke bodembescherming rond de fundering van offshore windmolenparken. We zien ook kansen voor langsdammen in rivieren en voor projecten vanuit de Kaderrichtlijn water ter verbetering van de waterkwaliteit. Natuurlijke oevers met Xstream-blokken helpen daarbij.”

    Stappen naar de toekomst

    “De Leerruimte heeft een manier van samenwerken gecreëerd met zoveel wederzijds vertrouwen als ik zelden eerder heb meegemaakt”, zegt Yuri enthousiast. “Het is bijzonder om zoveel passie en gedrevenheid te zien, waarbij iedereen heel natuurlijk zijn of haar rol pakt. We gaan als innovatieteam door om nieuwe vragen te beantwoorden, kennis op te doen en kennis te delen.”

    “De Leerruimte heeft de snelle ontwikkeling gefaciliteerd en nu kunnen we opschalen om kansen in binnen- en buitenland te benutten”, zegt Bas tot slot. “Per toepassing zijn vele Xstream-blokken nodig. Samen met Meteoor Beton onderzoeken we de juiste vorm om de betonvorm te kunnen persen waardoor de productiesnelheid omhoog gaat. Gezien de klimaatverandering moet er veel gebeuren om het Nederlandse en Europese watersysteem te versterken. Onze innovatie kan daarbij een belangrijke rol spelen.”
  8. forum rang 6 OnoMatopee 3 februari 2025 15:07
    NL: Strukton Rail, BAM Telecom tekenen 140 miljoen euro ProRail-contract voor fysiek ICT-netwerk
    Gepubliceerd op 03-02-2025 om 09:27
    BAM and Strukton took the contract.
    BAM and Strukton took the contract.

    Strukton Rail Nederland en BAM Telecom hebben in Nederland een grote en langdurige opdracht gekregen: het bouwen en beheren van het fysieke ICT-netwerk van ProRail. De spoorbeheerder zocht twee bedrijven om de omvangrijke taak voor de komende acht jaar op zich te nemen; één voor Noord-Nederland en één voor Zuid-Nederland. In een tender kwamen de aanbiedingen van Strukton en BAM als beste uit de bus. Totale kosten voor zowel Noord- als Zuid-Nederland en voor acht jaar: 140 miljoen euro.

    BAM Telecom, de telecommunicatiedivisie van het Nederlandse infrabedrijf, wordt verantwoordelijk voor het werkgebied Noord-Nederland, terwijl het Nederlandse Strukton het zuiden voor zijn rekening neemt. De omvang van het werk wordt door ProRail als volgt omschreven – en dit geldt zowel voor Noord- als Zuid-Nederland: diensten voor de aanleg en het beheer van het fysieke netwerk. “Onder fysiek netwerk verstaan we alle componenten die een fysieke verschijningsvorm hebben en dus tastbaar en zichtbaar zijn. Het gaat om het systeem van bekabeling (glasvezel en koper), patchpanelen, patchkabels, glasvezel- en netwerkkasten, kabelgoten, fysieke apparaten zoals routers, switches, firewalls, voedingen, UPS’en, labels, monitoringapparatuur en andere communicatieapparatuur in en rond technische ruimten en stationsomgevingen.”

    Eenmaal gebouwd, moet dit fysieke netwerk ook worden beheerd. “Dat beheer bestaat uit regelmatige, cyclisch terugkerende activiteiten die nodig zijn om het netwerk te onderhouden, zoals schoonmaak, maar ook inventarisatie. Beheer bestaat ook uit het oplossen van incidenten, het ondersteunen van derdelijnsbeheer (elders uitbesteed) en alle activiteiten die te maken hebben met preventief en correctief beheer van de genoemde onderdelen. Hieronder valt ook het 24/7 kunnen aannemen van incidenten door middel van een servicedesk.”
    Strukton, BAM dekken werk tot 2032

    Het toepassingsgebied waarop de twee contracten betrekking hebben, bestaat uit verschillende soorten locaties. ProRail noemt ze: onderstations, schakelstations, brugstations, relaishuizen, dienstgebouwen, onderstations, combinatiegebouwen, straatkasten, kantoren, centrale verdelers OVT (Openbaar Vervoer Terminals), telecomruimtes, elektrahuisjes, verkeersleidingsposten, tunnels, convertorgebouwen, verdeelstations, kleine stations en grote stations.

    ProRail eist binnen het contract met Strukton en BAM dat zij beiden een 24/7 storingsdienst inrichten, zodanig ingericht dat er te allen tijde voldoende capaciteit is om aan de contracteisen te voldoen. Daarnaast eist de spoorbeheerder dat de partners en alle direct en indirect betrokken ketenpartners zich houden aan het stappenplan Schoon en Emissievrij Bouwen (SEB).

    Het werkgebied Noord omvat de contractgebieden Neerlands Midden, Eemland, Veluwe, Twente, Kennermerland, Amsterdam, Amstelse Poort, Hollands Noorderkwartier, Drenthe en Wadden. Dit betreft ongeveer 740 ProRail locaties. Het werkgebied Zuid omvat de contractgebieden Den Haag, Rijn Gouwe, Peel, Betuwe, Brabant, Limburg, Zeeland, Zee-Zevenaar, Dordrecht, Gelre en Rotterdam. Het gaat om ongeveer 690 ProRail locaties.

    De opdracht voor beide partners is ingegaan op 1 november 2024 en loopt door tot 1 november 2032.
  9. forum rang 4 axie 3 februari 2025 16:35
    quote:

    bartbas schreef op 3 februari 2025 15:27:

    [...]
    valt daar nog wel mee.
    De schade gaat bij BAM aan einde van dag ook meevallen. DWS en andere spelertjes hebben hun slag geslagen, hun doelen bereikt en de aandelen voor een bodemprijs van de paniekverkopers opgevist.

    Deze partijen weten dat ze met BAM kunnen spelen omdat het aandeel niet populair is en volume laag is. Dus BAM moet in februari ons flink gaan verrassen en bijvoorbeeld weer een aandelen inkoop aankondigen. Hopelijk dan definitief deze partijen gaan uitroken.
  10. forum rang 4 JVDP 3 februari 2025 16:43
    quote:

    axie schreef op 3 februari 2025 16:35:

    [...]

    De schade gaat bij BAM aan einde van dag ook meevallen. DWS en andere spelertjes hebben hun slag geslagen, hun doelen bereikt en de aandelen voor een bodemprijs van de paniekverkopers opgevist.

    Deze partijen weten dat ze met BAM kunnen spelen omdat het aandeel niet populair is en volume laag is. Dus BAM moet in februari ons flink gaan verrassen en bijvoorbeeld weer een aandelen inkoop aankondigen. Hopelijk dan definitief deze partijen gaan uitroken.
    Aan fantasie geen gebrek, BAM gaat geen eigen aandelen inkopen aan het begin van 2025.
  11. forum rang 8 HenkdeV 3 februari 2025 16:56
    quote:

    bartbas schreef op 3 februari 2025 15:27:

    [...]
    valt daar nog wel mee.
    op maandag 3 februari 2025

    (ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse industrie is in januari eindelijk weer gegroeid. Dit bleek maandag uit cijfers van het Institute for Supply Management.

    De inkoopmanagersindex verbeterde van 49,2 in december naar 50,9 afgelopen maand. Economen rekenden voor januari op een stijging tot 50,0.

    Onder meer de index voor nieuwe orders verbeterde, van 52,1 naar 55,1. De werkgelegenheidsindex steeg van 45,4 naar 50,3.

    “De industrie groeide in januari voor het eerst na 26 maanden van krimp. De vraag verbeterde duidelijk", aldus Timothy Fiore van ISM.

    Door: ABM Financial News.
  12. forum rang 4 JVDP 3 februari 2025 17:19
    quote:

    axie schreef op 3 februari 2025 16:46:

    [...]

    Goed lezen, ik heb het over een aankondiging. De vorige keer hebben ze dat ook in februari 2024 aangekondigd.
    Inderdaad had ik het niet goed gelezen, maar ik denk dat wij als aandeelhouders drukker zijn met de dagkoersen van BAM dan de RvB van BAM.
181 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.