Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Dockwise« Terug naar discussie overzicht

is er nog nieuws

216 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. ewout22 27 september 2011 08:55
    AMSTERDAM (Dow Jones)--ING Research verlaagt het koersdoel voor Dockwise (DOCKW.AE) naar EUR11,00 van EUR14,00 en handhaaft het hold-advies. Analist Quirijn Mulder meldt meer redenen te zien om positief te zijn over het concern, aangezien de verwachtingen voor 2012 meer voorspelbaar zijn en de angst voor een aandelenuitgifte naar verwachting ongegrond zijn. Hij verlaagt zijn koersdoel echter op grond van de 'turbulente' macro-economische ontwikkelingen en het risicomijdend gedrag op de aandelenmarkten. Het aandeel sloot maandag op EUR9,78. (PBU)

    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires

    September 27, 2011 02:45 ET (06:45 GMT)

    Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
  2. ewout22 27 september 2011 13:38
    misschien dit: Recessie raakt balansen bedrijfsleven
    15 september 2011 7:05 | Auteur: Redactie OnzeEconomie

    Als er een nieuwe recessie komt, en daar begint het steeds meer op te lijken, dan lopen een aantal Nederlandse beursgenoteerde bedrijven het risico de bankconvenanten te breken. Dat concluderen analisten van Rabobank woensdag na een stresstest.

    De analisten probeerden erachter te komen hoe goed de bedrijven bestand zijn tegen economische malaise. Daarvoor keken ze naar de balansen van Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen en berekenden wat er zou gebeuren als de economie inderdaad gaat krimpen. Een aantal bedrijven, Dockwise, Grontmij, Ordina en TomTom , lopen tegen de grenzen aan van de afspraken die ze met de banken hebben gemaakt over de hoeveelheid krediet in relatie tot omzet, winst of eigen vermogen.



    Logischerwijze raakt een recessie vrijwel alle bedrijven. Zeker bedrijven die conjunctuurgevoelig zijn maken zich op voor slechtere tijden. Volgens onderzoek van USG People. Deze uitzender van ceo Rob Zandbergen wist eerder dit jaar als onderdeel van een reorganisatie de kredietlijnen ter waarde van 700 miljoen van de banken opnieuw en tegen gunstiger voorwaarden af te sluiten.
  3. allessalregtkom 30 september 2011 11:17
    Vorig jaar november voor € 17,00 nieuwe aandelen uitgegeven en nu staan we op € 9,30 alle grote beleggers deden destijds mee. Misschien is er 1 in de problemen gekomen en nu bezig met het afbouwen van het belang.

    Dockwise heeft een flinke cash flow helaas ook aardig wat immateriele aktva op de balans en schuld. Het is een risicovol bedrijf. Maar op deze koers lijkt het me goedkoop. Zeker als de veronderstelde recessie minder diep is dan nu gevreesd wordt.

    Mijn inziens een mooie koop.

  4. [verwijderd] 30 september 2011 11:50
    Banken verhaal zoemt rond ivm rapport Rabobank. Maar indien dat aan de orde is zou t bedrijf allang een PB hebben moeten uitgeven.
    Ik vind Dockwise nou niet te vergelijken met Pennystocks als bv AND die het niet zo nauw nemen met de regels.
    Misschien heeft diegene met de grote verkooporder het idee om de koers op de laatste dag van de maand zo laag mogelijk weg te zetten en zo een mooie gemiddelde koers te krijgen!! Tis maar een idee..
  5. forum rang 10 voda 30 september 2011 22:13
    DOCKWISE DE DUPE VAN DALENDE RISICOBEREIDHEID BELEGGERS


    Vanwege de voortdurende zorgen over het wereldwijd haperend economisch herstel in het algemeen en de voortdurende Europese schuldproblemen in het bijzonder, is de risicobereidheid onder beleggers momenteel minimaal. Zeetransportbedrijf Dockwise (DOCKW.AE) lijkt daar deze week de dupe van te zijn.

    Het aandeel verloor op weekbasis 5,2% tot EUR9,39 en is daarmee de daler van de week.

    Alles wat naar risico riekt wordt het liefst van de hand gedaan. Dit houdt in dat niet alleen de liquiditeit van een bedrijf een belangrijke rol speelt, maar ook dat bedrijven die kans lopen hun bankconvenanten te breken, of met een aandelenuitgifte de kas willen spekken, niet populair zijn.

    2011 is voor Dockwise een moeilijk jaar. Het concern boekte over zijn tweede kwartaal een 39% lagere nettowinst ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, vanwege de voortdurende moeilijke marktomstandigheden, waarbij sprake is van aanhoudende prijs- en volumedruk. Chief Executive Officer Andre Goedee gaf al aan dat Dockwise het in 2011 met name van de korte-termijnopdrachten moet hebben.

    "Aangezien gedurende de hoogtijdagen van de financiele crisis weinig is geinvesteerd, zijn er uiteindelijk ook weinig grote projecten geboekt die dit jaar zouden moeten worden uitgevoerd, dus zijn we nu erg afhankelijk van korte-termijnopdrachten", vatte Goedee eerder het huidige bedrijfsklimaat samen. 2012 moet echter een omslagjaar worden.

    Nu beleggers een zogenaamde dubbele dip niet uitsluiten en het concern, hoewel de balans en het orderboek er positief uitzien, in 2012 tevens EUR125 miljoen op tafel moet leggen voor de bouw van zijn nieuwe superschip Type O, vrezen beleggers dat het concern de maximaal toegestane nettoschuld/EBITDA-verhouding wel eens zou kunnen breken.

    Een aandelenuitgifte biedt mogelijkheden, maar zover hoeft het volgens analist Quirijn Mulder van ING Research niet te komen. De analist is positief over het bedrijf, aangezien de verwachtingen voor 2012 meer voorspelbaar zijn. Volgens Mulder is de angst voor een aandelenuitgifte naar verwachting ongegrond. De analist hanteert een koersdoel van EUR11,00 en hold-advies.


    Door Anton Reijinga en Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; patrick.buis@dowjones.com


  6. sip 1 oktober 2011 10:40
    quote:

    allessalregtkom schreef:

    Mocht straks bekend worden dat er problemen met de banken zijn dan krijgt de huidige koersdaling toch wel een vervelend bijsmaakje. Iemand die iets meer weet misschien?

    De balans per 30-6-2011 geeft aan dat er weinig ruimte
    is voor investeringen uit eigen middelen.
    De middelen op korte termijn (USD 153 mln)zijn ongeveer
    gelijk aan de schulden op korte termijn (USD 152 mln).
    Het nieuwe schip kost 230 mln usd (zie blz 7 Q2 verslag.
    Er is 48 mln geinvesteerd in 1e hlfjr 2011 hier zit
    35 mln usd in voor nieuwe schip. Er komt nog 70 mln
    in de rest van 2011.Bij nul resultaat 2e hljr bedraagt
    de cashflow in het 2e hljr circa 40 mln.
    Dus te weinig zelf te financieren.
    2012 zal nog 125 mln dollar uitgegeven worden aan het
    nieuwe schip.Met de normale investeringen (40 mln usd)
    plus die van het nieuwe schip (125 mln usd) is dus ongeveer 165 mln usd nodig.
    De afschrijvingen bedragen 2012 85 mln usd.
    Dus resultaat zal zeer sterk moeten verbeteren in 2e
    halfjaar 2011 en geheel 2012 om financieringsgat te dichten.Blijft resultaat om de nul hangen dan is emissie
    waarschijnlijk om de bankconvenanten niet te breken.
    Het tekort 2e hlfjr 2011 plus 2012 zal dan ruim de 100 mln usd overschrijden.
    Dus de toestand ziet er niet zo geweldig uit op moment.
    Het wordt of meer krediet van banken of emissie indien
    het resultaat niet sterk verbetert.
    Dockwise is zelf positief maar het is zeer de vraag of
    dit terecht is gezien de economische ontwikkelingen.
  7. allessalregtkom 3 oktober 2011 23:40
    Goede analyse sip bedankt!

    Helemaal geen winst in tweede half jaar 2011 lijkt me pessimistisch. Helemaal geen winst in 2012 idem.

    Je houdt geen rekening met aflossingen uit de cashflow dus dat maakt het financieringsgat groter.
    Aan de andere kant er staat dan wel een nieuw schip op de balans dat moet financieringstechnisch toch ook wat waard zijn. Stel dat ze bijvoorbeeld het nieuwe schip in een leaseconstructie onderbrengen dan is het ook opgelost.

    Al met al niet onoplosbaar denk ik.

    We zullen het zien......

    De mooiste bloemen groeien aan de rand van de afgrond..... :-)

  8. sip 4 oktober 2011 11:30
    quote:

    allessalregtkom schreef:

    Goede analyse sip bedankt!

    Helemaal geen winst in tweede half jaar 2011 lijkt me pessimistisch. Helemaal geen winst in 2012 idem.

    Je houdt geen rekening met aflossingen uit de cashflow dus dat maakt het financieringsgat groter.
    Aan de andere kant er staat dan wel een nieuw schip op de balans dat moet financieringstechnisch toch ook wat waard zijn. Stel dat ze bijvoorbeeld het nieuwe schip in een leaseconstructie onderbrengen dan is het ook opgelost.

    Al met al niet onoplosbaar denk ik.

    We zullen het zien......

    De mooiste bloemen groeien aan de rand van de afgrond..... :-)

    Er moet 41 mln afgelost worden t/m 2012 op de leningen.
    Dus financieringsgat is daardoor nog groter.
    Leaseconstruktie is inderdaad optie maar het kost
    natuurlijk wel geld. (dus winst).
    De koers wordt wel erg laag nu.
    Als je rekent dat Hal er dik in zit voor wel ruim 20
    euro. Het is nu vooral afwachten of er orders los komen.
    Er is wel veel aktiviteit in de olie industrie.
    De 3e kw cijfers zijn 18-11-2011 en dan is vooral
    de backlog erg belangrijk. Ik denk dat 2011 verloren
    jaar is qua resultaat. (hopelijk om en nabij nul resultaat.
    Ook 2012 is min of meer overgangsjaar met wel hopelijk
    een positief resultaat hoewel ik er geen wonderen van
    verwacht.Maar eerst behoeft de krediet een oplossing.
    Laten we er het beste maar van hopen.

216 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.